Werkafspraken
Bereikbaar maar toch niet beschikbaar:
-
We zijn we niet de hele dag beschikbaar, wel bereikbaar via watsapp of sms. Het handigst is om uw vraag of boodschap aan te geven in een watsappbericht (voor onze cliënten: in de groepsapp), een sms te sturen, of een email waarin u uw vraag stelt of boodschap overbrengt. En natuurlijk kunt u altijd de voicemail inspreken. We streven ernaar binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen. Wij kunnen dan ongestoord onze zaken regelen. We zijn dus wel bereikbaar, maar niet altijd direct beschikbaar.
-
Als U extra geld nodig hebt, dan moeten verzoeken per sms, whatsapp of email worden gedaan. Uiterlijk binnen 48 uur op werkdagen zullen de verzoeken afgehandeld worden, d.w.z. dat u bericht krijgt of het mogelijk is en zo ja, hoe laat het ongeveer op uw rekening zal staan. Het is dus niet meer mogelijk om direct geld te krijgen. Telefonische aanvragen worden niet meer in behandeling genomen, alleen via sms, watsapp of email. Het gebeurt te vaak dat we ook nog met andere zaken bezig zijn waardoor telefonische afspraken soms toch niet (kunnen) worden uitgevoerd.
-
Periodieke betalingen zoals leefgeld worden niet incidenteel aangepast. Alleen als er tijdens de feestdagen problemen zouden kunnen ontstaan wisselen we dagen om.
-
Op werkdagen zullen de telefoons van 9.30 uur tot 12.30 uur aan staan. We nemen de telefoon op tenzij we al in gesprek zijn. Spreek daarom altijd uw boodschap in of stuur ons uw bericht via de app. We streven er naar om binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen, meestal zal het aan het eind van de dag of in de loop van de volgende ochtend zijn.
-
Op vrijdag aangevraagde bedragen kunnen dan niet meer behandeld worden. De eerstvolgende betaaldag is uiterlijk dinsdag daarna.
Gebruik van watsapp: gebruik alleen tekst. U kunt ons NIET bellen via watsapp! We reageren alleen op geschreven tekst.
Om elkaar goed te kunnen vervangen zullen groepsapps worden ingesteld. Wil je toch een van ons alleen een bericht sturen, dan kan dat natuurlijk via de individuele app.
Rekening en verantwoording:
-
De rechtbank heeft bepaald dat de bewindvoerder tenminste 1 keer per jaar in persoon contact met de cliënt moet hebben. Dat doen we door in ieder geval de rekening en verantwoording in dat gesprek aan de orde te laten komen. Dat kan bij u thuis zijn, maar het zal in de vestiging noord-holland vaker voorkomen dat u op kantoor wordt uitgenodigd. Indien u op dat contact nadrukkelijk geen prijs stelt, zullen wij de rechtbank daarvan op de hoogte stellen.
-
U krijgt van de verantwoording die wij naar de rechtbank sturen altijd een kopie op papier.
-
Burger Budget Bewust vindt het belangrijk dat u zicht houdt op uw geld. U kunt daarom via onview zien wat er op uw rekeningen gebeurt. Als u dat op prijs stelt krijgt u daarvoor een inlogcode. Onview werkt op een computer, maar sinds 2015 ook op de telefoon of tablet. Wie geen computer heeft kan in overleg bankafschriften toegestuurd krijgen.
Plan van aanpak:
-
Er moet een plan worden gemaakt waarin staat wat we er samen aan kunnen doen om u eventueel later weer zelfstandig over uw geld te kunnen laten beslissen. Dat plan wordt voortdurend met u geëvalueerd en zonodig aangepast.
-
Elke 5 jaar wil de rechtbank daarvan een verslag toegestuurd krijgen. Ook daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt.
Huisvesting:
-
Vanaf 1 april 2014 is ons hoofdkantoor gevestigd aan de Laan Bloys van Treslong 27 in Den Oever. Vroeger was dat een vestiging van de rabobank. Inmiddels is de pinautomaat van de rabobank vervangen door een gele geldautomaat. De hoofdingang hoort bij Eges dislexy. U kunt niet zo maar binnenwandelen. U bent van harte welkom, maar maak eerst een afspraak, zodat U zeker weet dat er iemand aanwezig is en tijd voor u heeft. Onze voordeur bevindt zich rechts van de automaat.
-
.Per 1 januari 2024 zijn we verhuisd naar De Wieken 52 in Hippolytushoef. Bij de toegang staat dan ook onze brievenbus met intercom. Ook hier moet u een afspraak maken om te voorkomen dat wij er niet zijn.
Omgangsregels:
-
U hoeft slechts 1 x uw boodschap naar ons te sturen. 15x bellen of ?? in een watsapp of sms is alleen maar irritant en laat ons niet sneller reageren.
-
Scheldkanonades door de telefoon, via watsapp, email, het lijkt wel heel gewoon te worden. Wij zullen u met respect tegemoet treden en verwachten dat ook van u.
Wanneer u het met een van ons niet eens bent kunt u het klachtreglement raadplegen. We zullen altijd naar een oplossing zoeken.